2012-06-07

Ångestdagen - nationaldagen

Ja, inte ångest för att det har varit nationaldag och ledigt.

Men, i tisdags sådär mellan en avprickning inför utflykt, toalettbesök och få in alla elever i en buss, låt oss säga 10 minuter råkade två blåa plastmappar försvinna. Dessa två plastmappar innehöll i princip alla mina anteckningar om tre klasser sedan i augusti. Då pratar jag mina betyg och omdömen samt allt sådant som jag skrivit ner bara för mig själv och som ABSOLUT, ABSOlUT inte bör läsas av någon. Någon endaste. ABSOLUT inte av någon elev.

Därför, ett nervpåpressande nationaldasdygn innan jag i ottan åkte till jobbet och fortsatte leta. En stund senare med huvudet långt nere i en grön pappersåtervinningsvagn hittade jag hela bunten. Snacka om att pusta ut.

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Oj, oj! Vilken lycka att återfinna!